Kuukauden Tehyläinen

Kuukauden tehyläinen työssä on sairaanhoitaja Taija Nieminen, joka siirtyi puolisen vuotta sitten osastolle 5  Satalinnaan. Miten olet kokenut Satalinnan? "Aika Satalinnassa on ollut virkistävä kokemus ja aika on mennyt todella nopeasti. Tuntuu uskomattomalta, että täällä olen ollut jo puoli vuotta."  Syksyllä on siirtyminen takaisin Maantiekadulle, osastolle T4, jossa toimii akuuttivuodeosasto. Miltä ajatus sinusta tuntuu?  "Innolla odotan uutta, upeaa aloittaa toimintaa ns. puhtaalta pöydältä."

Kuvassa sairaanhoitaja Marja. Kuva on otettu hänen entisestä työpisteestä, Satalinnan osastolta 6B.

Sairaanhoitaja Marja

Marja on ehtinyt pitkään työskennellä hoitajana. Eläkeikään hänellä on noin viisi vuotta aikaan, joten eläköityminen tuntuu hänelle vielä melko kaukaiselta asialta. Tällä hetkellä hänelle eläkkeelle siirtymisen jälkeen ei ole poissuljettua työskentely esim nykyisellä osastolla. "Jotenkin eläköityminen hieman jännittää,

tuntuu vieraalta asialta vielä. Ei osaa kuvailla tuntemuksia, mitä se tuo tullessaan" pohdiskelee Marja.

Marja ehti edelliset kaksi vuotta työskennellä  väistötiloissa Satalinnassa, mutta on nyt siirtynyt uusiin tiloihin osastolle T5. Kokonaisuudessaan siirtyminen täysin uusittuun sairaalaan on tuntunut kivalta.

Marja-Leena päiväkodin ”hämärän hyssy”-juhlissa ennen halloween viikonvaihdetta

Marja-Leena  Varho, lastenhoitaja

valmistui Porin Sairaanhoito-oppilaitokselta vuonna -85 lastenhoitajaksi. Ensimmäiset vuodet työskenteli Satakunnan keskussairaalan lastenosastoilla lastenhoitajana. Ura jatkui Salossa synnytysvuodeosastolla ja päiväkodilla kunnes tie kulkeutui jälleen takaisin Poriin. Tällä hetkellä hän työskentelee lastenhoitajana Kuvataidepäiväkoti Viikarissa Porin keskustassa, jossa on jo kymmenen vuotta vierähtänyt.

Tehyssä hän on ollut mukana valmistumisestaan lähtien. Tänä päivänä myös Tehy-tutorina, yhdysjäsenenä ja päivähoidon lastenhoitajien luottamusmiehenä sekä keväästä lähtien Satakunnan lastenhoitoalan yhdistyksen puheenjohtaja.

Marja-Leenan mottona on "positiivisella asenteella eteenpäin"