Jäsentiedote 11.5.2022

11.5.2022

Tehy ja SuPer hylkäsivät sovittelulautakunnan sovintoehdotuksen.

Ehdotus ei sisältänyt uskottavaa hoitajapulan ratkaisua ja esitetty palkkaohjelma on tasoltaan täysin riittämätön. Lue lisää Sovintoesityksen hylkäys perusteet

Lautakunta ei ymmärtänyt hoitajapulan vakavuutta ja vaikutuksia. Toistan, että emme tee huonoa sopimusta. Meillä ei ole kiire. Tärkeintä on saada hoitajapulaan ratkaisu, joka palauttaa hoitajille tulevaisuuden uskon, houkuttelee nuoria kouluttautumaan alalle ja varmistaa kansalaisten perusoikeuden terveydenhuoltoon kohti 2030-lukua, sanoo Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen

Joukkoirtisanoutuminen ajoitetaan siten, että työtaistelutoimenpiteen painostusvaikutus on suurin mahdollinen.

Joukkoirtisanoutuminen toteutetaan aikaisintaan, kun kuntasektorin muut työehtosopimukset on sovittu, kuitenkin viimeistään 1.1.2023 hyvinvointialueille siirtyvää sote-henkilöstöä koskevan liikkeenluovutuksen jälkeen, ellei asiassa saavuteta sovintoratkaisua. Tehyläisten joukkoirtisanoutuminen tulee kohdistumaan ensi vaiheessa erikoissairaanhoitoon ja superilaisten kotihoitoon.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto jatkuu toistaiseksi!

Jäsenilta 18.5. klo 17-20 verkossa.

Illassa keskustellaan sovintolautakunnan esityksen   hylkäämisestä ja  miten tästä eteenpäin. Paikalla ovat mm. pääneuvottelijamme Millariikka Rytkönen ja Else-Mai Kirvesniemi. Osallistumislinkki jäseniltaan lähetetään ilmoittautuneille 18.5. aamupäivän aikana. Tarkista jäsentiedoistasi, että yhteystietosi ovat kunnossa.

OSALLISTU

#meidänkaikkienasia #tehy #liittokierros #hoitajapula #kuuluukaikille #näkyykaikille

Seuraa Tehyn tiedotusta, jotta olet oikean tiedon ajan tasalla. Neuvottelukierros | Tehy