Jäsentiedote 29.4.2022

29.4.2022

Tehyn Porin seudun ammattiosaston 252 jäsentiedote 29.4.2022

Paras tuki neuvottelijoille on nyt noudattaa tiukasti seuraavaa:

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto on EDELLEEN VOIMASSA
Ylityö- ja vuoronvaihtokielto on työtaistelu, jolla viedään Tehyn tavoitteita eteenpäin ja jäsenen tulee noudattaa liiton päätöstä. Jos työpaikallanne maksetaan korkeimpia vuoronvaihto ym. korvauksia, niihin ei tule suostua, sillä on todella tärkeää, että jäsenet sitoutuvat työtaisteluun. Jos työnantaja kohdentaa mitään vastatoimia tehyläisiä kohtaan (kiristäminen, uhkailu tms) niistä tulee ilmoittaa välittömästi Tehyyn. Ilmoitus tehdään lähettämällä sähköpostia keskusjohto@tehy.fi. Sähköpostissa kerro työpaikka ja tilannekuva mitä työpaikalla tapahtuu tai miten työnantaja toimii.
Kuntasektorin neuvottelut | Tehy

Potilasturvallisuus vaarantuu päivittäin – tehdään se näkyväksi
Tehyn ja Superin lakko sai päättäjät huolestumaan potilasturvallisuudesta. Hoitajapulan vuoksi potilasturvallisuus vaarantuu joka päivä. Potilasturvallisuus vaarantuu päivittäin -kampanjan tarkoitus on tehdä se päättäjille näkyväksi. Nyt tehdään potilasturvallisuuden vaarantuminen yhdessä näkyväksi, tarvitsemme siihen kaikkia tehyläisiä yli sektorirajojen. Ilmoitetaan toistaiseksi tehostetusti aluehallintovirastolle kaikista vaaratilanteista, jokaisesta työvuorosta.

Lisätietoa kampanjasta osoitteessa www.tehy.fi/avi. Sivustolta löytyy selkeät ohjeet ilmoituksen tekemiseen Aluehallintovirastoon ja tiedon lähettämiseen myös Tehyyn.
Satakunta / Pori kuuluvat Lounais-Suomen AVIin

Seuraa aktiivisesti Tehyn tiedotusta, jotta olet oikean tiedon ajan tasalla. ao:n omat nettisivut: https://ao252.tehy.fi/

Hauskaa Vappua kaikille!