Ammattiosaston vaalit 2019

28.11.2019

Ammattiosaston vaalit 2019

Alla lyhyt tiedote ammattiosaston vaaleista, laajempi tietopaketti löytyy Ammatiiosaston vaalit - otsakkeen alta https://ao252.tehy.fi/ammattiosaston-vaalit-2019/

Ammattiosaston hallitukseen tai puheenjohtajaksi voi asettua ehdolle ammattiosastomme jäsen, joka on liittynyt ammattiosastoomme ennen ehdokasasettelun päättymistä ja joka on maksanut jäsenmaksunsa. Ehdokasasettelu päättyy 14.11.2019.

Ammattiosaston hallituksen jäsenten vaali

Ammattiosastomme hallitukseen valitaan 10 varsinaista ja 10 yleis varajäsentä. Voit asettua ehdolle hallitukseen täyttämällä ehdokasasiakirjan ja palauttamalla sen ennen ehdokasasettelun päättymistä vaalilautakunnalle. Voit ehdottaa itse itseäsi hallitukseen. Muistathan allekirjoittaa ehdokasasiakirjan!

Ammattiosaston hallituksen jäsenten vaalissa noudatetaan ammattiosaston sääntöjä ja ammattiosaston vaalijärjestystä.

Ammattiosaston puheenjohtajan vaali

Ammattiosaston puheenjohtajaehdokkaat asetetaan ammattiosaston syyskokouksessa. Puheenjohtajan vaali käydään ennen hallituksen vaalia. Jos puheenjohtajaksi valittu on ehdokkaana hallitukseen, hänet poistetaan hallituksen vaaliehdokkaista.

Ammattiosaston säännöissä tai vaalijärjestyksessä ei ole määräyksiä puheenjohtajan vaalista, vaan siinä seurataan Tehyn puheenjohtajan valintaa sääteleviä määräyksiä soveltuvin osin.

• Puheenjohtajaehdokkaat asetetaan kokouksessa.
  • Jos on asetettu vain yksi ehdokas, hänet valitaan.
  • *Jos ehdokkaita on kaksi, enemmän ääniä saanut valitaan puheenjohtajaksi.
  • Mikäli ehdokkaita on enemmän kuin kaksi, käytetään kaksivaiheista vaalia, jolloin ensimmäisessä vaalissa ovat mukana kaikki ehdokkaat. Mikäli joku heistä saa yli puolet annetuista äänistä, hänet valitaan
    Jos ehdokkaista kukaan ei saa yli puolta annetuista äänistä, suoritetaan uusi äänestys. Toisella kierroksella ovat mukana ensimmäisessä vaalissa kaksi eniten ääniä saanutta ehdokasta. Näistä enemmän ääniä saanut tulee valituksi.
  • Tasatuloksissa ratkaisee arpa.

Vaalilautakunta
Pj Johanna Rantanen